onsdag 2 juli 2008

Målbilder !!

Många frågar mig hur jag orkar hålla på och måla och ändra om hela tiden... svaret blir ju att jag tycker det är så roligt med inredning..jag har alltid hållit på och måla och fixa .

Men ärligt talat så visst undrar man ibland vad man har dragit igång med..speciellt då man är mitt uppe i allt , och det är rörigt och grejer överallt...kolla på den här bilden..så här såg det ut då jag höll på att renovera gästrummet...ser ni att katten Maja trivs här inne i all fall, hon ligger där på stolen...

Men jag har målbilder hela tiden då jag håller på med nåt..målbilder inne i skallen på hur jag vill att det ska se ut..färger, detaljer jaa alltihop..och jag måste säga att mina målbilder över gästrummet stämde perfekt..det blev precis som jag ville ha det...


Målbilder...det kan man ha på olika vis..men dom är bra att ha då man strävar mot målet...



Fönsterbrädan i gästrummet har fått lite grönt också..det livar upp en inredning med lite växter..en murgröna i en glaskruka...enkelt men vackert..
Det var allt för idag...Kram på er allihopa från mig Anette

40 kommentarer:

My White Cottage sa...

Jag använder mig också av målbilder - har en bild inne i huvudet hur det ska bli och då drivs man vidare mot det målet! Ditt gästrum blev verkligen sagolikt vackert - liksom dina dörrar! Urfina!!!

Ha en bra dag!
Kramar Jenny

In my house sa...

Hallo,,, jag älskar oxå att dona och renovera, måste alltid ha saker att göra. Sån har ja alltid vatt... Och du pratar om målbilder,, de måste man ha, annars blir de inte lika bra.. :)

Kram j

hemtrevnad marie sa...

Ja, visst är det en fördel när man kan se den färdiga resultatet i huvudet!
Men jag förstår att många inte har den förmågan....ingen här hos mig iallafall, utom jag:)
Gillade det fina krukarrangemanget!!
kramis

♥ Pia... sa...

hallo hallo..jo ..på sätt och vis så har jag ockskå målbilder..och så har jag drömbilder..de försöker jag sammamnstalla..sen har jag en slags bild till..hur alla duktiga inredare gör..du bl.a Anette är en sån:) målbild....hihi....som nu när jag målar mittlilla klaffbord..som jag ska ha i ett rum som äntligen kan jag säga får sitt egentliga utrymme som det ska vara ..inte blir det som jag skulle vilja ha det för det går inte riktigt förstås... ..bordet ja..det har jag en bild av ur du målar dina möbler ..och så gör jag så:)..ska måla det andra vita lagret idag...nu sitter jag och bloggar samt dricker kaffe..kollar runt lite sen kan man jobba lite ..lite mulet just nu...kanske lite svalre..men för mej är det passande att göra nytta i..sen ska jag på jakt efter lavendel..för min blev det inte mycket av tyvärr..och jag som skulle göra nått fint av det..får se om jag kanske visar nån annans då istället för det är verkligen sevärt:) må så himla got..kram och hopas du får i ut och framför allt ihop dina stolar..PIA

Granne med Selma sa...

Det där inlägget var som klippt och skuret ur en handbok om feng shui! Att sträva mot ett mål man har genom att ta hjälp av bilder. Men vet du - jag tycker t.o.m. att din röra är snygg! :-)
Kram Sussie

♥ Pia... sa...

Men vad tusan Anette du har ju ett linne hängades så där som jag vill att mitt skka se ut..det har jag inte sett förut..nu får jag se om jag kan förstora detta..annars..får du skicka en bild till mej:)..PIA

Tidsmästarinnan sa...

Du är klok som en bok Anette!
Det gäller också att kunna förmedla sin målbild till övriga familjemedlemmar när man drar igång något projekt sådär... eller så får man helt enkelt köra själv och överraska dem när det är klart! :-)

Jättekul att få se alla vackra bilder, vilken harmoni...
Kram på dig du mål(ar)drottning!

/Susanne

Min Skattkammare sa...

......och tänk när slutmålet blir ännu bättre än bilden man hade!! Då kan i alla fall jag bli så "hoppa till mig" och glad så man vet inte vad!! :o)
Gästrummet är så vilsamt och vackert, precis som du beskriver lugnet därhemma i din ensamhet nu när du har lite ensamtid.......
Då laddar man verkligen batterierna.
Lasse har semester snart, och då är det radion som gäller med ganska hög volym, på morgonen......usch. Men jag är ju glad att han är ledig, fast det är ganska skönt när han börjar jobba igen.....fniss. Är man fast i rutiner eller......?
Vad söt glaskrukan är med tidningspappret. Det är ju så spännande med alla olika stilar och inriktningar!
Ja, solen skiner idag, men jag tittade igår och såg att den kommer tillbaka till dig, värmen också! Håll ut!
Ha det så mysigt, du och Nisse!
Massor av kramar
Kicki
(Jag hör hur det pratar utanför vid butiken, och jag har inte duschat än......hjälp, men jag öppnar ju elva!)

Lila sa...

Oh, vad härliga bilder du visar!!

Kramis Lila

Solsjö - Under en vind sa...

Återigen kan man bara säga...rumet är såå fint!

Jag har också alltid en massa bilder i huvudet av hur det kommer att se ut då det är klart...konstigt nog får inte sambon alltid samma klara bild av slutresultatet då man håller på...fniss.....

Jag har massor av idéer nu som trängs i huvudet, men dem får man plocka fram i höst igen...nu njuter vi mest av sommaren! Jag jobbar ju på, men idag har jag ledig dag! Picknicken är packad, nu väntar en heldag på stranden vid sjön!

Ha det gott och njut vidare! Kram till dig!

Gunilla sa...

Ja de e just de som e så fint med bloggvärlden...man märker att man inte e ensam med sina målbilder(här hemma känns de ibland så)och så går man igång igen. Tack för all inspiration!! Nu tror jag att jag ska måla lite...
Kramar

Goa sa...

Herrejessus!
Alltså Anette...detta är det vackraste rum jag sett!
Jag tror jag beställer en resa...NU...och tar in här! Och så får vi se om du blir av med mig..:)
Det är så vackert att jag blir alldeles förvirrad!
Du lyckas så med din förvandling av allting du gör, se till exempel pardörrarna...magiskt!
DU är en inspiration utan dess like...TACK!!
Vilken tur för oss i detta avlånga land att du alltid lyckas verkliga dina målbilder..:)

Den största kramen och må väl denna soliga dag (i skåne)...ser framemot att se stolarna! Min man snickrade våra, efter en bild på framsidan på Lantliv...and I love them..:)
Kram igen...

fée violette sa...

a so light place ! lovely
sorry... dont't undersatnd a word... french woman who speak french, english, spanish
white coulour is so magical !
congratulations !
fond of your secure and warm home !

Marie-Line, purple fairy

P-lina sa...

Wow det är otroligt att det kan bli så bra,du är duktig. Jag har förökty måla lite men det blir inte alls bra så jag har gett upp....får vänta tills gubben känner för att göra allt åt mig haha

Ha det gott!Hälsn/P-lina

Smultronstället sa...

Ja du har alltid så vackra bilder.Beundrar din energi:))

Ha en härlig dag
Kram M

Lilla huset på prärien sa...

Målbilder... det ska jag tänka på nu när jag målar mina möbler! Sambon tycker inte alls att det är så kul med allt jag släpar hem. Men han har verkligen ingen målbild på hur det ska bli... kanske ska försöka visualisera det för honom!?

Kram Jenny

Anonym sa...

Ja när man älskar att måla och fixa så finns det inget som är tråkigt... jo... när färgen tar slut mitt under målningen möjligen ;)

Men du har verkligen mer energi än någon annan jag känner och jag beundrar verkligen dig och förundras hela tiden över hur du orkar - hela tiden !

Fast... jag älskar att komma hit och titta på alla dina vackra skapelser och se hur du fixar och donar med allt.

Men glöm inte av att njuta ute av sommaren och solen också vännen !

Kram Kram

Anonym sa...

Jäklar.. ursäkta! .. så fint!
Rummet med järnsängen var helt underbart!!

Lina Gardelid sa...

Du är grymt duktig... det har jag tyckt sen första gången jag såg dig. En outtröttlig energikälla...
Keep it up! =)

Har ett litet speciellt erbjudande på min blogg just nu. Spana gärna in det...
Kram!!

Fabrikken sa...

Wow, så fint du har fått det. Her var det jammenmegsann mye inspirasjon å hente. Likte godt de bystene som du har til pynt. De passet godt inn hos deg :)

Klem fra nr. 5

K A T A R I N A sa...

Hej Anette!
jag är likadan, jag har ju flyttat en del hit och dit och jag har alltid en bild i skallen hur jag vill det ska se ut när jag flyttat in klart, självklart får man inspiration från lite här och där och det är det som är så roligt... se nya saker hela tiden och kunna ändra.. tänk att flytta in i ngt helt färdigt .. det skulle inte vara kul...

Kramar i solen/åskan

Katarina

Broarne sa...

HejKul att du tittade in hos mig. Jo jag har också haft en tygaffär en gång i tiden för 17 år sen...tiden går. Jag sålde bara modetyger inga tyger för inredning alls. Men sen tog det slut på folks intresse för att sy. Jag har aldrig slutat att samla på tyg...det är en passion. Jag hoppas att några vill börja sy enkla lediga kläder igen i naturmaterial, det är ju så ENKELT numer, inte behöver man vara så noga, bara zigzaka kanterna, sy dit en spets och sen är det klart!
Du har samma sorts spår i dina försterbrädor, ser jag som vi. Det måste vi ha sa snickarn...men jag tror att det hade funkat utan, ärligt talat. Men vem vågar säga emot en erfaren snickare...?
Härligt med din energi, jag har börjat äta järntabletter och mår som en prinsessa numer, så nu jädrar skall det sys kläder!!!
ha det gott
Annmarie

Haust sa...

Det må vere fantastisk å vere gjest i gjesterommet ditt, det er nydeleg!

Karin i Villa Grå sa...

Tänk om man kunde hyra in dig och få ta del av dina målbilder av ens eget hem..! Det vore inte dumt alls!

Ditt hem är en dröm!

Kram, Karin

Annas skattkammare sa...

Dina målbilder har verkligen gjort att du fått ett helt underbart hem Anette! För att inte tala om bloggen, den inspirerar så!! Tack för att du delar med dig av dina målbilder! Kram /Anna

Anonym sa...

Ditt gästrum ser helt underbart ut, precis så somett gästrum ska se ut, lugnt och fridfullt med massor av vackra saker.
Mvh Susanne

Kamomilla sa...

Hihi* jag förstår dig precis för sådär orkar jag också ticka på! är man tillräckligt envis och vet vad man vill så...

MODERN COUNTRY sa...

Hei hei Anette!!
Som jeg har savnet deg!!

Ville bare stikke innom å si ifra at nå er jeg snart på nett! Skal få satt meg ned siden og få lest i ro og mak gjennom dine siste poster. Det ser så sommerlig og herlig her inne at det er jo bare som en drøm. Er så uendelig glad for å være her i Norge igjen og snart er jeg også på nett for å dele alt som har skjedd siden sist. Sender over en stor og varm sommerklem!
Aina

Evelinas hus sa...

Hej!
Gästrummet blev ju helt ljuvligt. Dom ommålade dörrarna gör att det ser ut som allt är ommålat, jag var tvungen att titta flera gånger ;)
Jag se också alltid precis hur det ska se ut när jag håller på, det är det som är drivet.
Ha det gott
Kram Caroline

Mamma C sa...

Så fint det är erat gästrum. Visst kan man ha en bild på det man håller på att skapa. Vad det en är för något.
Kram mamma c

n o r d i n g å r d e n sa...

Jo, nog gick du verkligen i mål här, såsom i alla andra rum, det är ju bara ohyggligt vackert det gästrummet! Mycket inbjudande och smakfullt. Vilken rolig bild på gulliga Maja i röran, hon tänkte väl-lika bra att gilla läget, detta är inte första och sista gången ;) Ha en toppendag! Mari.

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,
ÅÅÅÅ så snyggt!!! Jag blir helt salig av dina underbara bilder från ett underbart hem!

Jag använder mig nog oxå av målbilder - men har inte tänkt på det tidigare - förrän nu när du la orden i min mun :)

Underbart inlägg!

KRAM Jes ♥

Anna sa...

God morgon Anette!

Åh ditt gästrum är underbart vackert! Jag blir lycklig när jag ser så fina bilder:)

Ja visst är det roligt att måla och fixa! Det gör jag också mest hela tiden. När jag målade bokskåpet undrade jag vad jag gett mig in på men jag hade en bild av hur det skulle bli och den bilden gjorde att jag fortsatte måla. Det var spröjsade fönster, lådor och skåpsdörrar samt hyllplan, men fint blev det:)

Ha en underbar dag!

Kram
:)Anna

Julia sa...

Du är så duktig! har följt din bogg ett tag och jag tröttnar inte!

hvorfor ikke... sa...

- Vakkert - vakkert - vakkert -

Jeg nyter detaljene - flotte bilder! Jeg lar meg inspirere....

Takk for at du deler!
Sommersmil fra Torunn

smultrongården sa...

Självklart, måla på! Det är ju det vi tycker är kul vi ska hålla på med, eller hur!!

Kram på dig från din kompis (också målare...)

Ada och Emil sa...

At first i wanna thank you for your lovely comment on my blogg :)

Your home is beautiful...white, old and lots of pretty things!!

WONDERFUL, i love it :)

En inredoholic sa...

Underbart vackert!! och vilka utemöbler.. I love them! Där kan du sitta och njuta i sommar :)

Kramar i massor, och ha en skön helg du inspirerande kvinna!
Kram
Jannice

♥ Pia... sa...

På http://translate.google.com/ kan man översätta på flera sätt. För att få en "gadget" som översätter din sida ska du skapa ett nytt "sidelement" (i blogger) av typen "HTML/Javascript" och klistra in koden som finns på http://translate.google.com/translate_tools?hl=sv i den.
Hej Anette...fattar du detta:)..det är min son som skrivit detta...hihi..så gör ett förrsök ..så får vi se....PIA

Anonym sa...

Gud! du har ju gjort jättefint! Verkligen beundransvärt!
Tänk om man hade dig som sin personliga lilla inredare!