måndag 11 maj 2009

Design väskan !

För ett tag sedan så fick jag syn på den här bedååårande lilla väskan i en butik !! Den är i riktigt skinn, har ett långt band, jaa helt perfekt ! Jag tittade på prislappen...2500:-pix...gulp...
Jag vet inte vad som hände, men jag var bara tvungen att köpa den..jag betalade och väskan blev min !!!

Never, ever...jag hittade den på loppis för 25:-spänn...mycket mer passande för min plånbok...
Jag var bara tvungen att luras lite...hii..hii..


Här får ni se mitt nästa projekt som jag ska ta mig an snart.. inte kan man gå syssloslös, nåt finns alltid på min lista..var skänken ska stå, jaa det får ni se då den är färdig, målad och klar.
Ha det gott alla
Kraam Anette

52 kommentarer:

Handplockat sa...

kanon snyggt skåp
sucjkelisuck
ser lovande ut
hottas du får en kalasmåndag
jag sover för lite har för mkt på gång tror jag
men kul är det
hälsa syrran

Handplockat sa...

förresten ska skåpet i nyrenoverade köket sen månne???

Vitt o Vältummat sa...

Jag gick på det! Va, köper hon en väska för 2500 kr? Väskan är ju jättefin och kan mycket väl vara en designväska. Grattis till köpet.
Ha det bra
Kram/Åsa

BLOMGÅRDEN SVARTLÅ sa...

Trodde dig faktiskt att du köpte väskan för massor av pengar,

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är allt en luring..det där skulle ju kunna vara sant. Ett fynd helt klart. Och skåpet blir helt klart superfint i vitt, för det blir väl vitt?
Stor kram till dig
AnnaMaria

Handplockat sa...

hej
jag vet jag såg det på blocket men rymmde det inte
han är en riktig guldklimp han har näsa får fina saker (han har alltid giullat gamla saker och vill nog eg ha en antik butik)
Jag köpte en trästrykbräda av honom förra vekcan
Som jag ska ha i skylten på nya butiken
du skulle bara veta vad skön klänningen är (Lena har dragit mej i fördärvet ang Rabalder hon har verkligen surrat sig varm om det märket och nu har jag trillat dit

=)

My Lovely Things sa...

Godmorgon!!
Hi hi..va du luras..loppis prisetvar perfekt..så ska man handla ..hi hi..

Skåpet är så fint..precis den modell som jag är så förtjusti..
Otroligt fin,,Jag vet att den kommer att bli dunderfin..med vitfärg på..
Här lyser solen och det är så där ljuvligt fint ute..Hoppas så på att värmen kommer åter denna veckan..det verkade så enligt prognosen iallafall..

ha det så bra,,

Kram anna

Skatan sa...

Godmorgon Anette! Puh, trodde för ett tag att du hade blivit skvatt galen ;-)

Kul att du är igång med nya målarprojekt. Själv ligger jag lågt en tid. Det är så himla mycket här hemma just nu och dessutom gör jag uppdragsforskning på 20% som snart skall avslutas. Det skall bli skönt :) Då skall också jag greppan penseln igen ;-)

Jag önskar dig en riktigt fin dag. Här skiner solen - redan!

Kram,

Anna

hagagården sa...

Hej
Underbar väska 25.- var lite rimligare en 2500.- skänken är ursnygg,kommer nog bli bra när den är klar.
kram o ha en go dag
ninni

LOPPISLIV sa...

Jag tänkte väl det, blev helt ställd här bakom skärmen...-va?? har hon gett 2500 för den där lilla saken...hihi nu blev det tvärtom istället...-va? gav hon inte mer är 25 för väskan, så billigt!!!...Hihi... tvära kast i tankarna när du luras så där. Fint skåp, ska det stå i nya köket månne?? Kram Paula

Anna-Lena sa...

Hihi, du skriver alltid så uderhållande. Väskan är jättefin och skänken kommer bli kanon. Längst inne i vårt förråd bakom allt bråte står en liknande- målning av den ska bli att av mina sommarprojekt... vi får se hur det går. En skön dag önskar jag dig! kram Anna-Lena

Made in Persbo...Carina sa...

Ha, ha...lilla lurmaja! Jag måste erkänna att jag gick på det :)

Vilken vacker skänk du fått tag i! Kan se för mitt inre hur vacker den kommer att bli när du shabbat till den :)

Kraaam Carina

Viveka i Bläckhornet sa...

Jaa, jag gick på det först. Men tänkte sedan...det var inte riktigt som annette brukar göra...haha. Då är det mycket roligare att fynda. Snygg skänk...spännande att se var den hamnar. Psss...jag är nyfiken på ditt kök. Har du lagt ut bilder på dina köksskåpar och bänkar mm nånstans? har inte hittat det.

Kram Viveka

♥ Pia... sa...

Hihihi..du är rolig:)..trodde du blivit tokig..köpa väska för såå mycket..men som tur var..så var du inte tokig.....fiint fynd ...hihi..när ska du ha den då:)....oj skåpet var fint med..nyfiken.....gissa om jag är trött i händerna efter all målning..och det är mycket kvar...grundmålar bara än..men men det blir nog klart nån gång....man ska göra så mycket annt med..vara social & umgås med folk och fä t.o.m. ..annars då ..hur är läget..här gär det sakta sakta framåt..men inte är det kul... ja du vet vad jag menar...önskar dej en fin och gooo dag..kram..PIA

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Du är då allt en liten lurifax!
det där gick jag allt på.
Kram Marlene

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Anette, vilket vackert skåp!!! Gud vilken energi du har!! Ha, ha, ja, 25 kr mot 2.500, lite skillnad men vilket kap då, väskan såg jätetfin ut och passar det mesta! Ha en bra ny vecka!

Cc sa...

gisses vilken vacker väska. Trodde du blivigt skvatt galen 2500:- Snacka om att luras. Kram

mig & alice sa...

Vilken fin skänk Anette!! Alldeles som ett bakbord uppe på ser det ut som.

Väskan var verkligen ett fynd för du lurade mig iallafall, hahaha.

Hoppas att din helg varit bra vännen, jag lovar att jag ska maila dig bilder på huset sedan...vill ju inte visa det på bloggen som du förstår :-).

Vi hörs sedan...tänker på dig.
Kraam
melinda

Min Skattkammare sa...

Åhh, vad skönt att du inte är nån diva som handlar väskor för såna summor, hi hi! Men fin blir den till sommarplaggen!
Oj oj, det där kvisttäckta skåpet behöver dina magiska fingrar till hjälp! Spännande att få se det snart! :o)
Ha en bra dag!
Kramis Kicki

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Anette!
Nog finns det människor som skulle betala 2500 kr för den fina handväskan, men du verkar inte riktigt vara den sorten;) 25 spänn på loppis däremot låter mer i din anda! Vilket fint skåp du har fått tag på. Skall bli kul att ser hur du lyckas förvandla det!
Nu när du rensar i hyllorna kanske du har plats för något nytt? Välkommen in till mig isåfall, jag skall ha en utlottning i veckan (måste bara måla ett lager till;))
Kram Maria

Annelie Persson sa...

skrattar ihjäl mej du lyckas lura mej varje gång hahaha! jag går på allt uppenbarligen, fick mej ett gott skratt, mycket söt väska, o skåpet blir kanon när du fått ordning på det allra hälst då det nu ser jättefint ut, kram annelie

Tulipa sa...

Hej!
Varje gång går jag på det...*ler*
Men det är väl kul att luras lite!!
Kunde ju lika gärna varit ny!
Tänk vad man hittar mycket fint second hand och loppis.
Igår var vi på världens bästa loppisröj..på slutet fick man fylla påsar för 20 kr per påse och så fick man plocka så mycket man fick ner...helt sanslöst.

Kram Mariette

Vita små hjärtan sa...

Å vilket vackert skåp! Å vilken söt väska! Ha en bra dag!

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Tjingeling Anette!
Så du ska trippa omkring med en så där söt väska i sommar...;)
Skänken kommer att bli så fin när du gått an på den!
Till sovrummet?
Hoppas att allt är väl & jag önskar dig en trevlig dá!
Kramar Camilla

Unknown sa...

Hej vännen,

Rolig väska.
Skönt att DU inte köpt den för dyra pengar.
Finns ingen anledning då man verkligen kan fynda Allt bara man letar!

Vet att ditt skåp kommer att bli fint i vitt. Spännande att se var du kommer att placera det och vad för något fint som kommer att pryda det.

Önskar Dig en härlig vecka
Kramisar
jeanette

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen underbar väska, skåpet ska det bli vitt kanske?
Há en underbar dag.
Kram Tess

Lilla huset på prärien sa...

Väskan kan du få behålla för min del - använder aldrig handväskor nästan. Här är det stoooora saker som rymmer både blöjor och barnmat som gäller :) Men den där skänken skulle jag gärna lägga rabarber på! Rabarber plockade jag förresten en hel massa igår.

Kram Jenny

STENLYCKA sa...

Å nu lurades du så vacker väskan var.
Skall bli spännande att se vad som händer med skänken.
Kram

hemtrevnad marie sa...

Haha, du din lilla busa!!
Ja, det var ett mycket angenämare pris på riktigt!
Och vilken fin skänk....ska den stå i nya köket??
Jag ser den framför mig i grått...?
Vet du ,jag håller på att måla ett gammalt väggskåp som jag köpte trärent...det blir svart, det blir sååå läckert... tycker jag iallafall!
Ha en fin måndag!
kraam

Rummet för välbefinnande sa...

Hi hi, du är allt en luring du!
Kan tro att du myser gott när du får luras lite ibland.
Den där skänken har potential den, och jag är helt säker på att du kommer att fixa till den så vi nästan tappar andan när du visar bilderna sen.
Idag känner jag mig piggare, medicinen börjar göra sitt och det är skönt.
Härligt när livsandarna tar kroppen i besittning igen *ler*
Önskar dig en fin måndag Anette!
Kramar Mia

me and alice sa...

Hej Vännen!
Åh vilken vacker skänk! Precis något liknande är jag också på jakt efter.... Hi, hi du e bra på att luras du! Väskan är ursöt. Jag och Alice vi köper alltid sådana gamla söta väskor när vi ser några på loppis!
Ha en bra Måndag!
Kram Susanne

Fia sa...

Vilken fin skänk! Ja måste såklart komma tillbaka och se va du hittar på med den.
Fia

Sallys hus sa...

Ha ha....vad rolig du är!!

Jag hann faktiskt tänka...NU HAR HON BLIVIT GALEN!!!
hihi.....det vore nåt att tassa runt med på axeln i lilla stan va....fniss..

Den var i alla fall jätte fin...
Skåpet sen då.......flämt!
ååå vad fint det var!
var det det skåpet du köpte på blocket??
Det ska bli kul att få se sen när det är klart!

Den här veckan har jag massor av jobb att göra så nu är jag ju genast döpysselsugen.....
så är det jämt....jag är aaaaaltid så sugen på att göra allt utom det jag måste.
Ha en härlig dag!
Kram Katarina

Gnistrande snö sa...

Vilken härlig skänk och snygg väska.
25kr låter som ett riktigt kap.

Kram
Katarina

Anki sa...

Se vad man kan fynda på loppis *fniss*...bättre än dyra butiken!
Väskan är jättefin! & skänken, mmmmm *ler*

Ha en bra måndag!

Kram kram

Kristall & Pynt sa...

Helt underbar skänk du köpt, den kommer att bli jättefin i vitt, eller vad det nu blir. Ha det gott

Anci sa...

25:- för en väska låter väl lagom :)
Det var ett fynd !
Skåpet är fint och kommer att bli ännu bättre.

Kram

Hanna sa...

Jätte fin väska och till vilket bra pris.
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Mer av allt sa...

Vilket fynd du gjort med väskan! Den ser ut som dyra affärens. Jättesnygg!! Det blir spännande att se var skåpet hamnar. Att det blir vitt är väl ingen överraskning... :-)

Ha en härlig vecka och kramar från mig!

Lauras gård sa...

Mig lurade du med väskan... Kul att du gjorde ett sådant fynd! Ursnyggt skåp eller skänk. Kram Stina

ANETTESHUS.COM sa...

Wow! Lekker veske og et utrolig vakkert skap!!! Gjetter at det skal bli hvitt?! ;) Gleder meg til å se det endelige resultatet!!

Ha en fin uke:)

Klem Anette

lottens vita och gröna sa...

du är då en luris, såg väskan och tänkte att det var nog en dyrgrip, såååååå fin, ska du spatsera med den där i vår då, så söt du kommer vara!

så fin skänk, kul att följa alla dina härliga idéer anette! varmkram lotten

Unknown sa...

haha du är la för rolig du...å jag går på dom varje gång;);)

Väskan är snygg och skåpet har ju alla pot.till att bli så snyggt som bara du kan göra.

Ha det gott, kram Pia

Marie sa...

Hihi, du är en riktigt luring du!!!

Var det den där skänken du köpte på Blocket, superfin! Blir spännande att få ser var den ska få stå sen när den är färdig!

Ha en bra tisdag Anette!
Kramar Marie

Annas skattkammare sa...

Underbar skänk och super-söt väska!
Kram /Anna

Lisas torp sa...

Oj, så tjusig - riktigt snygg och den ser verkligen dyr ut! Vilket fynd!!!

Spännande med skänken, det ser jag fram emot! Kan bara tänka mej hur fin den kan bli!

Ha en bra vecka!
Kram
Lisa

Krusidull sa...

De svalde jag direkt... hi hi
Kram
Krusidullan

Inspiration i vitt sa...

Hihivad du skojar med oss inn i mellanåt, javisst skulle det kunnat ha varit precis så, om det hade stått ett pytte litet Gucci märke nånstans så hade den säkert kostat så, söt var den i alla fall och priset sen då!
Underbar skänk du fått tag i, kommer att bli huuuuur fin som helst när du fixat med den.
Kram på dig/Ingela.

Ingis sa...

Tänkte, oj vad pengar du måste ha....men ett fynd verkligen.
Lycka till med skänken. Ha en bra dag!

Kram Ingis.

Jenny sa...

Oj! Där satte man morgonteet i vrångstrupen! Jag började fundera på allt man hade kunnat köpa för 2500 innan jag insåg att du skojade. Lurifax! /Jenny

Millygarden sa...

Ha ha...där lurade du mig allt!! Han tänka... jag du vet 2500kr för en vit väska!!!! Den var bra! Snygg väska och 25kr är den väl värd! Fint skåp...ska bli spännade att få se den målad på plats..Tror jag lärt känna dig rätt bra vid det här laget! Gissar att skåpet blir underdel till dina fina fönsterna som blir överdel och ska stå där det andra skåpet som du sålde! Har jag rätt?

Ha en bra dag!
Kramis Marina

Kamomilla sa...

Lovely väska och lovelyskåp!!
Vilken luris du är!!