onsdag 24 februari 2010

Fika paus

Välkommen på en fika paus hos mig...



I helgen provbakade jag en egen ide, en riktigt god kaka blev det, så bra så att den ska få vara med i vår bok Lantlig charm !! Så tyvär kan jag inte ge er receptet, det får vara hemligt ett tag...


Slå dig ner på en fika paus...jag läste nyligen någonstans om just fika pauser, att de är viktiga i vardagen för det är då man kommer på en massa kreativa saker och andra lösningar, att ta sig fem minuter med arbetskamraterna, eller familjen då och då kan lösa mycket !! Tänk så bra, jag som gillar både kaffe och fika !


Här ser ni en till som gillar fika pauser...vår lilla Nisse, ser ni så bedjande ögon, han kan tigga han !!
Ha nu en toppen dag alla
Kraaam Anette
P.s Tack för alla fina kommentarer om mina tallrikshyllor i förra inlägget !!

59 kommentarer:

Körsbärsgården sa...

Godmorgon!

Tack för fikat! Kakan ser verkligen smarrig ut. :)
Jag tror små pauser nån gång emellanåt, vare sig det gäller fika eller andhämtning i vardagen, är bra för oss.

Önskar Dig en skön dag med gott fika!
Kram från Karin på väg på morgonsimning.

Vardagslycka sa...

Åh, så söt han är lilla Nisse!
Jag är en riktig kaffemoster så jag håller stenhårt på kaffepauser flera gånger om dagen. Och visst behöver vi stanna upp ibland, det är jätteviktigt!
Din kaka ser farligt god ut, jag smakar gärna en bit.
Och dina tallrikshyllor i förra inlägget blev superfina, lagom nötta och slitna.
Ha nu en toppendag med flera små fikapauser.
Kram, Carina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håller med, fika måste vi ha. Både på jobbet och hemma, får man sen sån god kaka då är det en bra dag. Så enkelt och vackert med din terrin på bordet, hela matsalen är så rofyllt fin.
Ha en toppen-onsdag
Goa kramen
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men glömde skriva att Nisse är så söt, skickar en puss till honom
AnnaMaria

Lisas torp sa...

Kakan ser verkilgen jättesmaskig ut och jag tackar för fikastunden - helt klart viktig!

Ja, lilla Nisse måste vara svårt att motstå.

Ha en fin dag!
Kram
Lisa

[ c o y o t e ] sa...

Gud så söt han är er Nisse!!
Han smälter in så bra i er hemmamiljö ; )
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe! Men, det blir nog en smörgås innan kakan.. Senare tar vi en kaka..hihi..

Ha det gott!
Mia

Ett Vitare Hem sa...

Visst behöver man fikapauser, ska bli spännande att få receptet sen, varför känns maj så himla långt bort ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

annashusidingtuna sa...

Fikapauser är absolut viktiga och goda!!!Din kaka ser supergod ut!
Kram Anna

Vintage House sa...

Hej,
Fika är underbart och kakan ser väldigt mumsig ut..
Så söt han ser ut lilla Nisse.
ha nu en mysig dag!
En jättestor kram till dig
sandra

Fruädel sa...

Nahhhh, lilla Nisse, hur söt får man vara! Men du jag har redan packat väskan, jag kommer! Kaffet är väl på? hihi, kakan ser ut att kunna bli en favorit! Men du ser, det jag alltid sagt, fika! Det är bra grejer det, en riktig svensson grej! Det alla turister i sverige förvånas över, att vi fikar och fikar och fikar! Snart är det fredag igen, men jag fuskade igår med en semla....Kram på dig söta du!/Tess

LOPPISLIV sa...

Hej vännen! Tusen Tack för applåderna :-) Jaaa jag kommer på direkten, för att fika älskar jag, både kaka och kaffe, ett av livetsglädjeämnen att slå sig ner och njuta lite. Mums så god kakan ser ut, längtar som bara den tills er bok kommer nu. Lille söta Nisse måste vara svårt att motstå när han tittar så bedjande på en, ett riktigt charmtroll är han den lille filuren. Ha en fin dag nu, tack för fikat :-) Kram P

blomsterboden i skanör marie sa...

Fika är NICE, sitter just med en go kopp kaffe med mjölk,mmmmmm
Kakan ser toppen go ut.

Ha en topppen dag!kramkram marie

Jennyshemochharmoni sa...

Mums! Tar gärna en fika hos dig :) Kakan ser gudomlig ut :) Väntar med spännaning på er fina bok!! Kram

Västbacken sa...

Mmm... ser gott ut. Jag skulle gärna sitta hos dig och ta en fika.

Hu vad kallt vi har...igen. Tur att man snart har fikarast så man kan ta sig en varm kopp kaffe.

kram

My petite craft house sa...

Det ser väldigt "smarrigt" ut...en riktig "go kaka" och varmt kaffe. Kan förmiddagen börja bättre. Efter detta är jag fylld av skaparenergi och redo att börja måla nästa projekt. Tusen tack!
Anneli

Huset vid ån sa...

Mums, Så god kakan ser ut! Den skulle man ha till elva kaffet! Kram Therese

Tulipa sa...

Godmorgon Anette!

Vilken frukost du bjuder på..*ler*...
Nej, sparar det till fikat, ser väldans smaskigt ut! Kul att trolla ihop ett eget recept också.

Vad vackert det blev med tallrikshyllorna...
Kan tänka mig att du går där och ändrar för fullt nu...Finns ju inget roligare än att flytta om och fixa bland sina fina saker och porslin...

Vilken liten bedjare du fångat på bild! Han är för söt!!

Ha en riktigt bra dag!

Kram Mariette

Emma sa...

**Gud va mumsiga dom ser ut**

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Kakan ser supersmarrig ut, längtar tills jag får boken hemskickad!!

Nisse är bara för söt och go! :)

Kram kram

hemtrevnad marie sa...

Å vilken smarrig sak du bakat!!
Längtar tills boken kommer:)
kraaam

Norregård sa...

Tar gärna en fika;o)
Ser så smarrigt ut!!
Han är ju bara för söt
din lilla Nisse!!
Vi har oxå en som är bra
på att tigga.....
Ha det bäst!!

Kram Kram Malin

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Allt ser mysigt och gott ut. Bra att fika pauser är positiva... då har man ursäkt att ta en till...
Må så gott
/Karin

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men LillNisse, hur söt kan man vara, Matte bara fikar och jag ser på... men han får nog en o annan godbit kan jag tänka, du är en smart affärskvinna, klurade man på boken innan slår den lilla skaran till direkt nu som var kvar, detta rescept vill alla ha!!!! Mari.

Anonym sa...

Hej Anette!
Fika är dagens höjdpunkter. Skulle gärna smakan på din kaka,men man får väl vänta lite till. Har förresten redan förbokat boken,som jag ser fram emot mycket!!
lilla Nisse är så söt o go. Min Signe har också bedjande ögon när det vankas fika el. mat. Så det blir lätt en smakbit för mycket. Men jag är likadan själv.
Dina tallrikshyllor var ju underbara. Din smak är beundransvärd.Jag gillar allt du visar jättemycket.TACK!
Ha en bra dag.Kram margareta.m

Hem o Hav sa...

Hej!
Tack för fikapaus, kakan ser verkligen god ut! Vilken tur att man redan bestämt sig för att köpa boken! Ha en underbar fikadag! kram Katarina

Syster vit sa...

Jag tror det är världens sötaste vovve faktiskt. Kram Liselott.

Line fra huset på landet sa...

Mmm...denne kaken så kjempegod! ut !! Åh..nå gleder jeg meg til en aldri så liten kaffepause her gså :))
Lille gode, skjønne Nisse :D han sitter nok rett ved siden av deg og venter på litt kakerester han tenker jeg ;)

Ønsker deg en strålende onsdag!
Klem,Line

Anonym sa...

Fika är ett livsnödvändigt fenomen. Det är bara så. Skulle önska jag kunde sitta i din matsal ochfika någon gång :-)

Ha en bra onsdag!

Kram Linda

gamla skolan sa...

Den ser riktigt smarrig ut den där kakan ! Ser framemot receptet ! Kramar Susanne / den gamla skolan♥

gamla skolan sa...

Den ser riktigt smarrig ut den där kakan ! Ser framemot receptet ! Kramar Susanne / den gamla skolan♥

Alexa sa...

Hello
Coffee break, or delicious tea is very much needed.
So many ideas may come to mind ... :)
The dough looks perfectly.
Have a nice day:)

annie's abode sa...

hi annette
coffee or tea and cake is a very popular english past time. the cake looks very yummy!
anniex

rustik charm sa...

Hej Anette.

Så gott det ser ut, tar mig gärna en liten bit:)
Våran katt Nemo han kan tigga en med, säker i klass med Nisse:)

Fint det blev med dina tallrikshyllor.

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Anonym sa...

Hej!

Vad kommer boken att kosta?

Och hur går det med ditt nya jobb, för du började väl i klädaffär va?


Mvh Cilla

Anonym sa...

GHalloj där !..Fika ja det är något vi inte klarar oss utan..synd om mej nurå när jag inte ska fika så mycket..måste tänka på det som lagt sej runt midjan av vinterns alla fikastunder;)Får bestämmamej för EN dag i veckan nu ett tag..din kaka såg alldeles för god ut..spännande att se receptet sen..
sötnöten Nisse god som den goooosate kaka.
Jag kom inte in på kommentaren i morse så nu provar jag på jobbet:)..Håller väl på för mycket med att ändra på bloggen söker efter en mall som passar bilder!!..och krånglar nog till det förmycket istället...
Kram..Pia/vardagsrummet

Moodboardwithflowers sa...

Ett stort grattis till boken! Vilken dröm att få ge ut sin egen bok. Grattis!!

Inka sa...

Hej, Anette!

Näe...det finns inga ord denna gången. Snälla, skicka över hela matsalen med bussgods genast. Fikat ska inkludera. Jag vill också ha en matsal. DU HAR SÅ FINT...JAG KAN INTE TITTA MIG MÄTT PÅ ALLT DET VACKRA. Ja, får man inte inspiration av dig, får man det aldrig


Stor kram till dig för att du förgyller min dag...eller vecka...eller månad...eller hela livet.



Inka

Pia sa...

Tack så väldigt mycket! Jag försöker banta, men när jag ser på ditt bakverk, så börjar snålvattnet att rinna...jag måååste få tag i NÅGOT...annars...

Har förhandsbeställt boken din! På Nordljus.

Kraam Pia

. sa...

Haha, vilken rolig bild på Nisse! Snacka om bedjande hund!

Anne-Marie sa...

Hallå!
Inget magazin ännu men de är på g!
så fint de blev med nya hyllor!! kakan ser så god ut,hoppas du haft en skön ledig dag
kram Anne-Marie

Anonym sa...

Åååh,va superfint du har i ditt hem!
Har förbokat boken, ska bli spännande när den kommer ut!
Fortsätter följa din underbara blogg!!!
Kram Camilla...

becca sa...

Hejsan!
Nu länktar jag lite extra efter boken, har bokat mitt ex =).

Ha det bra,kram Rebecca.

livet på utanäs sa...

Mmmmmmmmmmmmm , så gott det ser ut , mums :)

Det där receptet ska man ju prova när det är dags ...

Här hemma är det så mycket renovering så vi kallar fika pauserna för byggmöte :)

Ha det bäst !
Kram Sussi O

Anonym sa...

Härligt inspirerande bilder som vanligt hos dig. Grattis till din egen bok. Jättekul! Kram Sofia

huset ved elva-elin sa...

Hei
Kaka så kjempe god ut :)
ha en fin Onsdags kveld
Hilsen Elin

Kamomilla sa...

Haha! Nisse kan samma konst som Svante- BAMBIÖGON!!

Lilla huset på prärien sa...

ja det är sant som du säger att fikapaus är viktigt. läste idag på en förpackning i butiken att godbiten i åstorp är officiell sponsor av fikapausen :)

fint du gör det!

kram jenny

Ljuva Drömmar sa...

Håller med dig fullständigt, lite lagom många och långa pauser behöver vi i vardagen!
Kakan ser ljuvlig ut, vilken tur att jag förbeställt en bok.

Vill oxå talat om att hyllorna i förra inlägget är sååå snygga, måste nog hitta en vägg hos mig att hänga en egen på.

Tänk att du även har matchat hunden med inredningen...;)

Hoppas du får en fortsatt bra vecka, kramar Maria!

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Your blog inspires me on a daily basis,thanks!! All the best,Chrissy

Unknown sa...

ÅÅh den såg god ut. Jag är nu lite hungrig och det blev ju inte bättre när jag fick upp dina bilder på datorn:))
Ser ut som kärleksmums...
Våran Linus är en riktig tiggar också, de vet hur de ska titta på en..
Kram till dig.
Anna

Jenny sa...

Anette!
Jag kommer gärna på god fika i ditt ljuvliga hem, kakan ser jättegod ut:)

Halleduttsingen en sån söt liten Nisse!!

Kram Jenny

Viveka i Bläckhornet sa...

Åhh så läcker den ser ut den kakan!
Längtar verkligen tills boken kommer. Tror den kommer att vara fantastisk!

Kram Viveka

Sunnanvind sa...

Åh man blir otroligt sugen... Både på själva fikat och att sätta sig vid ditt vackra bord.

Hälsningar Carina

Annas skattkammare sa...

Mums så gott det ser ut!! Och Nisse ser otroligt go ut han med.. =) Min Frasse har också bedjande ögon- för att han vill upp i knät! En som inte vet sin storlek..
Kram /Anna

C De-sign sa...

Visst måste man ha fika paus....ser verkligen gott ut och Nisse har samma bedjande ögon som Maja....... Skickar en stor KRAM till er båda! fr C o Maja

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tackar allra ödmjukast för fikapausen hos dig;-) Kakan var himmelsk, jag gav Nisse en liten, liten bit oxå.
Kramiz,
Regina

Gammelbålsta sa...

Hej!
Han är ju för söt er Nisse. Kakan ser jättegod ut. Du skulle ha svimmat om du sett allt vi bakade på kursen jag var på. Massor av bröd... croissanter, wienerbröd och bullar. Det var så himla kul och inspirerande. Så nu måste jag nog ha en vedeldad bakugn.... min man blir nog galen. Ha det så jättebra Kram Aydan

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Åhhh Nisse, vilken bild, fniss. Sååå söt!!! Men mums, vad gott. Nåt gluten fritt recept i boken kanske?? Fast det mesta är så lätt att ändra :) Tur för mig....
Kram, Nina

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Underbar lite weatie!!!
Vi hade en westie innan. Smockey hette han. Han blev 18 ½ år gammal!

OHHH så fin Nisse var!

Trevlig dag