måndag 5 juli 2010

Helgens Loppis fynd !!

Helgens Loppis runda var riktigt lyckad !! Jag hittade sååå fina saker...


Kolla här !! Ett gammalt fint ställ med ugnsplåtar, jag har aldrig sett ett sånt förut.



Plåtarna är riktigt gamla och fina, och har nog gjorts för hand för länge sedan. Översta och understa plåtarna i stället är med höga kanter. Så fint att ställa in detta i mitt kök sen då det är klart...


Jag ska inte baka på dom...men jag fick en ide om att göra olika juldekorationer på plåtarna till Jul, den översta med kanter, i den kan man ha mossa och ljus eller nåt..Bara att ha stället i ett kök blir fint tycker jag.



På samma Loppis som ugnsplåtarna så hittade jag dessa !! Wow !! kolla alltså !! Pardörrar !!
Höga och vackra, jag fick en ide om att såga upp dörrhålet in till köket från matsalen, tänk vad fint det skulle bli. Dörrarna behöver lite omvårdnad med färg, och nya glasrutor i spröjsen, men visst kommer det att bli fint ? Nu gäller det bara att övertala mannen i huset också, så att han sågar upp hålet...fniss...jag och mina ideer, det tar liksom aldrig slut, och tur är väl det, för rackarns vad tråkigt det skulle vara annars..eller ?
Ha det gott alla
Kraaam Anette

35 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan och godmorgon.
Jag tror din man fixar dörrhålen, kommer och bli så himla fint. Och stället med plåter! Du har gjort bra fynd. Det är ju perfekt till och torka karl-johan på. Gillar dina julplaner också.
Ha en bra måndag
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Marie sa...

Godmorgon!

Loppis är verkligen det roligaste som finns! Vad fint stället med bakplåtarna var, kommer att bli toppenfint i ditt nya kök. Och dörrarna, wow!!!!! Låter verkligen hur fint som helst att sätta in dem mellan kök och matsal. Hihi, jag är precis likadan, idéerna poppar upp hela tiden i huvudet (till makens stora bedrövelse ibland).

Ha en fin dag!
Kram Marie

bakom berget sa...

Vilken tur du hade!Kul med dom gamla plåtarna!
Jag ska ge mig ut på jakt efter ett par såna dörrar nu i sommar. Hoppas jag har sammma tur som du.
Hoppas att få se en bild när det är klart. Ha en fin dag!
Kram Åsa.

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Go morgon i stugan!!
Meeen vilket fint bakställ, den måste du va sååå glad över.. Har aldrig heller sett en sån....
Kraam Linda

♥ Pia... sa...

Men Anette..ÅÅÅ vad ditt kök kommer bli rackarsn fint...alldeles för underbart kan jag tänka mej..och med ett par såna där dörrar och stället..ja pricken över i :)..Vilken tur du har din händige man ..du med alla dina ideér...:)..Ja visst var mitt lilla loppisfynd fint...det är en griffeltavla på ben som man drar ut så det står själv på fyra ben!!..syns lite i förra inlägget när det ligger på bänken intill kassapparaten....ja nu är det första dagen på semestern...undrar vad jag ska göra..karl´n har nämligen inte semester för än om en vecka:) något ska man väl hitta på..tror du inte det...ha en skön och kreativ dag.... och en liten klapp till lillnisse också... kram .Pia

Anci sa...

Hej !
Kul med fynd ! Och med idéer också :)

Kram
Anci

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, jag sitter här och ler stort.....

Först var jag in hos Marie och njöt av hennes postskåp, och sen kikar jag in här och ser dina fynd också....... HIMMEL!!!!! Hur bra kan det vara med loppis alltså?!??!! Jo, bara helt bäst!
Det kommer att bli så fint Anette, och visst är det väl så att idéerna liksom fylls på likt vattnet i en älv. Ett fenomen jag tycker mig känna igen *ler stort*

Åhhh så fint bakplåtsstället var, OCH dörrarna.
Har själv fyndat saker som jag liksom längtat efter och önskat mig - så bara var de där *lycka*

Synd att du bor så långt bort, annars tror jag baske mig jag hade dykt upp hos dig på en fika snart.
Vore så kul att ses igen.

Nu får du ha en riktigt fin dag och en underbar vecka!
Kram på dig min vän!
Mia

hagagården sa...

Hej
Vilka fynd du har gjort,helt underbart fina.
Kram o ha en fin dag.
ninni

LOPPISLIV sa...

Oj vilka fina fynd du gjort, dörrarna var ju kanonfina. Och bakplåtarna blir en härlig grej att ställa i ditt nya fina kök. Ja de där ideérna som ploppar upp hela tiden, en del av dem förverkligas aldrig medans andra(många) får man med sig maken på...hihii som du säger, tur man har dem för oj så mycket kul man har på vägen. Ha en toppendag nu. Kram Paula

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara fynd, både plåtstället och de underbara pardörrarna, wow!!
Ha en riktigt bra vecka!
Kramis/LenaS

Handplockat sa...

MEEEN VILKA HÄRLIGA FYND Snygging
verkligen! dörrarna kommer att passa som ett smäck...
Var du till piteå på loppis?
Jag har inte hunnit på en enda ännu men sommaren har ju bara börjat...


ha en toppen Måndag =)

n o r d i n g å r d e n sa...

Du har loppisspröten ute du: ) vilka fina och unika ugnsplåtar, kul idé, de kommer bli fina i ditt kök och vilka vackra dörrar, din man är snäll och duktig, min hade nog rymt:)tjingeling!

Skogslyckan sa...

Ja men vad vore livet utan alla dessa ideér och drömmar...ack så tråkigt.

Dörrarna hade jag inte tackat nej till. Är själv på jakt efter 2 uppsättningar och 8 gamla fönster.
Kan ske kan du räkna ut vad det skulle bli...

Ska bli spännande att se den charmiga bakplåts ställningen till jul, pyntad och klar.

Ha en fin vecka!
Kramar Pia

Unknown sa...

Såå fint, det skulle vara fint i ditt kök sedan. Du hittar alltid så annorlunda och fina saker.
Kram Anna

Rose Garden Malevik sa...

OJ..vilka fynd
Ha en bra dag
Håkan

VIT SOCKERBIT sa...

Det kan man kalla loppisfynd! Spännande att se vad du kommer att göra med dem!
Kram från Emelie

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Oj, vilka fynd. Och vad fint mysrummet blev nedan. Underbara bilder...
Må så gott
/Karin

hemma hos lilla mej sa...

Ja det kan man kalla loppis fynd.Vad fina plåtar och härliga pardörrar.Ha en skön dag vännen.kramar Rita ♥

lottens vita och gröna sa...

guuuuuuuuu vilka tokfynd anette, jisses kan tänka mig att dom pardörraarna sätter igång lilla familjen, fniss!!!
i morrn drar vi till toscana, jag har såååån resfeber, har kommmit med åren tror jag, suck...tänker skräckscenarier om att det än det ska hända, knasigt va...ömsom drömmer om härliga loppisa där va...shit nu fick jag gårhud, haha!
ha det underbart min goa goa vän, är såååååååå glad att allt känns bättre med allt! är så himalns kraflös och varit dålig på att svara men tänker på dig har jag gjort, varmrastekramen lotten

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vilka fynd du gjort. Vad skönt att din rygg är bra. Min rygg är nästan helt bra nu. Man blir helt handikappad utan ryggen. Det blev en lyckad tur till Dalarna igår. Det värsta var att de kastat massor av grejer. Slagbord, skänkar, stolar och massor av annat. Vill inte ens tänka på det... blir så upprörd. Fick med mig ett jättegammalt slagbord hem. Ha en riktigt bra måndag.

gamla skolan sa...

Åh Anette ! Vilka fina fynd du har gjort ! Bakplåtarna är verkligen superfina , och en ställning till , oj ! Syns att dom är gamla , gillar dom här uppvikta kanterna ! Ha en skön dag ! Kramar Susanne ♥

Anonym sa...

Vilka vackra ugnsplåtar kommer att bli så fint i ditt kök!

Pardörrarna är helt underbara det kan man kalla fynd.

Du har verkligen näsa för att hitta annorlunda, roliga saker.

Ha en fin ny vecka!

Kram Renate

Lisas torp sa...

Plåtarna var ju verkligen ett fynd! Ja, du kan säkert trolla till dem på något sätt!

Dörrarna var verkigen jättefina! Du kan säkert lirka lite, du har väl vanan inne nu...:-)!
Ha en fin dag!
Kram
Lisa

Livet på Berget sa...

Oj vilka fynd! Underbart plåtställ och det är helt klart att du måste få sätta in dörrarna. Du får muta mannen på nått sätt :).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Anonym sa...

Underbara fynd du gjort! Jag tror Ernst köpte liknande på loppisen i Nora i sist program.

Jag älskar pardörrar! Fyndade ett par på blocket som nu ska renoveras och användas in till min walk-in-closet.

Kram Linda (Jolin)

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Åh vilket fräckt plåtställ! Det kommer bli jättefint i nya köket!
Gillar den där översta plåten med hög kant, såg genast framför mig några fina fotomotiv med den som rekvisita, hihi vad knäpp man är?

Och pardörrarna..! UNDERBARA! Jag var på byggnadsvårdsgården idag och suktade efter ett par liknande, men 20.000 kr kändes inte lockande... så att du fyndat dem på loppis är ju underbart!

Hoppas mannen sågar upp dörrhålet nu (men det är klart han gör!), för det kommer att bli så himla fint i väggen mellan kök o matrum!

Kram gumman, ha en jättefin dag!Nu skall jag återgå till köksjobbet (har bara lunchpausat lite)
Mia

Vardagens guldkorn sa...

Vilka härliga fynd, dörrarna kommer att bli jättefina när de kommer på plats ;0)
Fick din bok av min man den 18 juni då vi firade 16 årig bröllopsdag. Den är verkligen superfin, vilket jobb ni har lagt ner. Jag läser lite i taget, så den inte ska ta slut =0) Mysigt med recept också!
Kram Linda

Drömblomma sa...

Fantastiskt fina pardörrar. Vill ha!!!!//Lena

Tessan sa...

Åhh så fina fynd du har gjort. Pardörrarna kommer att bli så vackra när du har lagt din hand på dem och plåtstället- har aldrig sett ett sådant förr men så snyggt och praktiskt.
ha en bra sommar

kram tessan

Anne-Marie sa...

Halloj!!

Oj vad du har fyndat!!Så fina dörrar!!

Ha en bra vecka!!
kram A-M

katarina sa...

ååå Anette!!
Sååå fiiiint!
Himmel jag kan tänka mig att ditt kök kommer bli ett sånt som amn kommer sitta o dregla över....hihi...precis som tvättstugan.
De där plåtarna kommer ju passa perfekt.
Ååå pardörrna sen då...jisses vad jag önskar att vi kunde ha sånna någonstans.

Vi bara grajjar ute just nu men till hösten är det många projekt inne att ta tag i....måste precis som du bara övertyga mannen om det...hihi...lite kvinlig list är ju allt som behövs.

Kram o ha en härlig dag!
Jag ska gå på bio ikväll med mina barn...myyyyysigt!
Katarina

Millygarden sa...

wow vilka loppsifynd du gör...är på fel ställen ser jag!
Pardörrarna är superfina och kommer passa ypperligt hos dig.

Kram Marina

Monica sa...

Hej !!
Wow, vilka fina fynd !!
ja, visst är det bra att ideerna aldrig tar slut, det skulle vara bra tråkigt med ett hem som vore färdigt och klart på 2 månader och sedan såg ut så i trettio år framåt. Nej, fram för kreativitet i hemmet !!
Önskar dig en skön vecka !!
kram,Monica

C De-sign sa...

Ideér ska aldrig ta slut.....och livet innebär förändring hela tiden..att allt blir klart..finns liksom inte!!!! Härligt! Fina fynd du gjort! Hoppas att du njuter av det underbara sommarvädret! Kram fr C

Ljuva Drömmar sa...

Ååååååååååååååååååååå, jag vill oxå ha!!!

Det kommer bli så snyggt med dina nya dörrar och om inte mannen vill såga så är det bara att ta tag i det själv. Det klarar du säkert och om inte kanske han kommer och räddar dig...;)

Vill tala om att jag fått din bok nu och den är sååå snygg!! Jag kan inte lägga ifrån mig den. Ska prova på att baka lite oxå.

Kika gärna in itll mi goch ta chansen att vinna en sjal.

Hoppas du får en underbar vecka, kramar Maria!