fredag 20 december 2013

En gyllene stund !

När unnade du dig själv en gyllene stund senast ? Du vet när du bara stannar upp och ger dig själv lite tid och lyx i vardagen ? Finns det något bättre än att få koppla av med tända ljus, ett gott kaffe eller te och lyxiga chokladpraliner ? Ett enkelt sätt att sätta guldkant på vardagen. Jag älskar choklad, och kaffe. Så när det stora företaget Ferrero Rocher skickade en låda med sina lyxiga praliner till mig så blev jag jätte glad, nu kan du också få en låda med praliner !! Skriv i kommentaren här på min blogg hur du förgyller din vardag, jag väljer ut en av er som får praliner.
Kraaam Anette

22 kommentarer:

Hannah Kapstad sa...

Jag brukar förgylla min stund med att sätta mig ner i soffan när dottern har somnat och mannen spelar lite. Jag fixar en god och varm kopp tea och läser en underbar bok med en filt över mina frusna och ledvärkande ben och med vår söta lilla katt som ofta lägger sig där på och spinner. Det är vad jag lyxar till det med och ibland blir det såklart en liten kaka eller lyxigare chokladbit till.

hemma hos lilla mej sa...

Lite vardagslyx behöver vi alla en go kopp java och en smarrig choklad bit är aldrig fel .Ha en mysig fredag .Kramar Rita

Veronica sa...

Hej, jag förgyller mitt liv med en god kopp kaffe å en chokladbit, då jag är sjukskriven efter en skallskada och inte har så mycket ork, är det de små stunderna som är viktiga! Att sätta sig ner med en gobit å kaffe, lite soft musik i bakgrunden å känna att ok livet är bra härligt ändå trots smärtor! Sen är det tur att jag gillar skogspromenader, i mån av ork, också! Önskar dig en fin Fjärde Advent å en riktigt God Jul!
Veronica
ostman.veroonica@gmail.com

Lena H sa...

Att få en egen stund, en bra bok, härlig promenad i skogen, gå på en intressant föreläsning, pyssla i hemmet, finns många härliga stunder att "njuta sin egen tid". Choklad är också en underbar njutning:) en av dom bästa! Trevlig helg Anette och tack för att du delar med dig i din fina blogg:)

Solstrimmor sa...

Åh, de som är så goda!
I dessa adventstider förgyller jag min dag med glögg och en bit saffranskaka i sköna fåtöljen, med Nisse Vovve i knät, medan jag bläddrar i en tidning eller läser en bok.

Njut av din gåva och ha en fin fjärde advent!
Kramar från Eva-Mari

Anonym sa...

Hur man förgyller sin vardag? Med frasiga underbara Ferrero Rocherkulor såklart! Därtill en god espresso och jag befinner mig på de saligas ängder istället för i fåtöljen framför TV:n hemmavid.

Hälsn. agnahs@gmail.com

Erica sa...

Jaa du Anette,när min värk är svår försöker jag förgylla min tillvaro lite extra.
Kokar mig kaffe,mojar till mig i soffan,tänder ljus och slår på en film el musik och försöker slappna av.
Sigge kommer oftas då i mitt knä,och att stryka på en sovande liten hund är rogivande.
Att få äta en god choklad till kaffet skulle ju vara pricken över i:t.
God Jul

Kram Erica

Tess på Tilda och Mamma sa...

Min vardag förgylls när alla 4 trollungar åkt till skolan och jag börjar andas efter all stress som livet ger med frukost i min ensamhet som uppskattas så av en mamma på språng. En STOR TE kopp och en-två choklad bitar kan det bli bättre start på morgonen. På sommaren smyger jag ofta iväg i stugan vid havet på en klippa med att glas rose och en choklad bit.Kvalitetstid.
God Jul Vännen

Kram Theres

Min Skattkammare sa...

Jag förgyller min vardag med att göra det jag tycker om allra mest.
Att måla! Det finns olika former av belöning. Min blev en förgylld vardag! ♥
Kram Kicki :o)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fy fabian för datorer som lägger av, hoppas du har alla dina foton på säkert ställe. Och vet du, just dom läckerbitarna köpte jag till jul. Valde dom för det är så fint papper.
Ha en fin helg
Kramar/AM

Norrspets sa...

den egna lilla stunden är med en kopp kaffe, gott te eller en chokladkopp, tillbehören är antingen paddan och kolla runt på inspirationsbilder på bloggar eller en inredningstidining, då njuter jag

Anonym sa...

Man kan förgyllda dagen med olika saker - som en tanke som ger ett lugn. Det jag kom och tänka på när jag läste din blogg och du undrade över vad som kan förgylla ens vardag; i morse slog det mig i den julstress som lätt kan infinna sig. Man rusar på för att man vill göra det och göra det - då plötsligt slog det mig "men Anna det är bara en helt vanlig dag som heter Julafton och det är dina nära och kära som du skall ha runt dig, varför stressa, varför ha allt perfekt, inte kommer dom att uppskatta/älska dig mindre om än allt inte är perfekt, att man inte hunnit allt man vill. Efter detta tänk så infann sig ett lugn inom mig - det är bara en helt vanlig dag som heter Julafton - gud vad jag skall njuta av denna dag och mina nära och kära".
Hoppas ni inte tycker att jag låter helt bortom tok....
God Jul på Er alla där ute!
Kram ANNA

Anonym sa...

Høres godt ut med en sånn stund :)
Ønsker deg og dine en
RIKTIG GOD JUL:)
Klem Merete

HWIT BLOGG sa...

Ja kaffe och choklad är alltid ett vinnande koncept!
Ha en fin helg....
Titti

Ninelin sa...

Nu kring juletid tycker jag de bästa dagarna varit när vi sjunker ner i soffan en stund och sammanfattar dagen med lite glögg och en pepparkaka, kanske en chokladbit, med en sprakande brasa.

Kram N

Anonym sa...

Försöker förgylla varje dag med en egen liten stund mitt i min smärta.
Ibland blir det ett härligt bad, läsa en rolig bok eller bara sitta och vara tacksam i tystnaden.

Kram Annika
aaforsberg@hotmail.com

Rose Garden Malevik sa...

hihi Anette.....
jag vet inte dom su fikkar väldigt mkt eller om jag mest skriver till dig på fredagar :)
Hursom. ser GOTT ut...... å en fin Greegate mugg...
Hoppas Din jul blir Fin
å missa nu inte....

CHRISTMAS PARTY

det är kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Anonym sa...

Som heltidsarbetande "små"barnsmamma är det en lyx att hinna krama barnen innan jobb och skola på morgonen...Långpromenad i skogen med hunden och väninnan förgyller vilken grå söndag som helst!(kaffe och god choklad efter hade ju inte varit fel ;) )
dojjan74@hotmail.com

Anonym sa...

Jag brukar ta en kopp kaffe och slå ner rumpan i soffan och läsa bloggar och fantisera om mitt drömhem :)

God jul kramar tessan

Anonym sa...

När dagen övergår till kväll och det blir tid för dusch, kvällsfika & nattning då känner jag mig ganska trött när jag tittar på pigan och hon sover gott i sängen.
Brasan är tänd, ljusen likaså, tekoppen är varm och morgonrocken på då kryper jag upp i soffan och känner lycka över ytterligare en dag som vi fick vara en hel familj & friska.

Kram från Anna V
annapanna77@hotmail.com

Anonym sa...

Jag unnar mej lyx genom att ta en " powernap " nån dag då och då. Det ger mej avslappning och nya krafter att njuta av samvaro med familjen ,träna eller pyssla.
Maria E
krokbacken16@hotmail.com

jeanette sandelin sa...

sova middag. långa powerwalks och tystnad.