onsdag 16 juli 2014

Älskade Pion

 Ser ni där på bordet ? Den ljuvliga rosa pionen, från min trädgård !! Nu blommar dom, mina älskade pioner.
Varje år känns det likadant då de blommar, man blir glad, att de har överlevt där i jorden under den kalla vintern, otroligt tycker jag.


Vacker och bullig som en balettkjol eller hur ?
Pionerna är mina favoriter i trädgården. Jag har ju semester nu, några dagar till, och jag njuter till fullo av det vackra vädret vi har, de här dagarna ska vi minnas länge.
Kraaam Anette

9 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Pioner är underbara, likaså dina fina loppisfynd!

Kram
Petronella

G:a Affären sa...

Så du har det vackra framför dig, de blommande pionerna. Den du visar har så fin puderrosa färg.
Skönt för dig med semester i år, och vilket väder ni haft!
Besök på loppis gav resultat ser jag, det lilla bordet med stolen är så fina liksom knoppbrädan.
Du, det är inte första gången du och Ernst har tankeöverföring!

Tack för dina kommentarer, de har gjort mig gott.
Varm kram
Cia

Unknown sa...

I love all of the features this week - so much inspiration! Thank you for graciously hosting this party,
cozy-living-room-sets

Rosor och ruiner sa...

Åh pioner! Mina har precis blommat över, ja en o annan eftersläntrare blommar väl ännu , men det är snart över... Pioner är mina favoriter också- dom är svårslagna! Alltid lika vemodigt när blomningen är över... även om annat tar över...
Njut din semester!
Kram Gunilla

Gabriella sa...

Pioner är verkligen ljuvliga och så vackra! Fint att få njuta av sina från den egna trädgården.

vitadrömmarobusigabarn sa...

Helt ljuvligt och titta in hos dig
du har det så vackert!!!!
Massor av sommarkramar

LOPPISLIV sa...

Ohhh så vackert. Underbar bild!!!Javisst är det härligt just nu, nu njuter vi :-)) Och pioner så vackra, har två plantor som jag satte för ett par år sedan, men det vill inte bli några blommor på dem...snyft!! Får nog försöka plantera fler buskar på andra ställen och hoppas på bättre tur! Vilken fin knoppbräda du hittade på loppis, sådana kan man ha lite här och var. Härligt när man fyndar :-)) Ha en fin semesterdag, ikväll tittar vi på Ernst :-) Kraaaam Paula

Seawashed sa...

I thought your peony was a rose...such delicate beauty.

I wish I could shop at your shop. You have the loveliest things. I like that peace bead necklace!

Annas skattkammare sa...

Åh bara älskar pioner och vill ha fler i vår trädgård. Vackert du visar! Njut nu av din semester!
Kram Anna