fredag 2 september 2016

Syjuntan

 Igår kväll var syjunte gänget hemma hos mig, vi kallar oss så, det har vi gjort i alla år nu fastän vi inte syr ett dugg, men vi är kompisar sen måånga år tillbaka och det är så härligt att få träffas då och då, vi pratar ikapp oss med vad som händer i våra liv och så där....


 Också äter vi gott och jaa bara umgås

 Jag gjorde en god sallad till maten med ruccola, tomater, mango och mycket fetaost, till vardags blir det inte såna sallader här hemma mest tomater bara ,så det känns alltid lite lyxigt då jag ibland smäller ihop en sallad !

 Jag gjorde köttfärssås med mycket cremefraiche och till det ugnsgratinerad blomkål, jag blandar cremefraiche och riven ost och slår över blomkålen som sen gräddas i ugnen, riktigt gott.

Och till efterrätt blev det Propud med chokladsmak, vispad grädde och hallon ! Propud smakar som chokladpudding fast nyttigare.
Det var vår syjuntekväll igår hemma hos mig, och vi tittade på Ernst såååklart himmel så fint han gör.
Jamenn då kör vi fredag då :)
Kraaam Anette

1 kommentar:

G:a Affären sa...

Visst känns det bra med "gamla" kompisar som alltid funnits där.
Det blir liksom att bara fortsätta när man träffas igen.
Mysigt att få sitta runt slagbordet där i din fina sal!
Ni åt gott ser jag, måste pröva den gratinerade blomkålen men cremefraiche!
Ja nu har vi Jul med Ernst att se fram emot... Hans program är nästan det enda
jag ser, gillar verkligen det han gör!

Trevlig helg!
Kramar /Cia